تلاش گروهی از پزشکان برای شهادت در کنگره درباره شرایط روانی ترامپ

به گزارش مجله دور زمین، یک گروه از هفت نفره کارشناسان پزشکی که می گویند شرایط روحی-روانی ترامپ او را به فردی خطرناک تبدیل کرده است، به دنبال آن هستند که در مجلس نمایندگان علیه وی شهادت دهند.

تلاش گروهی از پزشکان برای شهادت در کنگره درباره شرایط روانی ترامپ

به گزارش، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن اگزمینر در مقاله ای با عنوان بی ثباتی روانی به قلم کیمبرلی لئونارد نوشت: یک گروه از کارشناسان پزشکی که مدعی هستند شرایط مربوط به سلامت روحی-روانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، او را به فردی خطرناک تبدیل کرده که برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است، به دنبال آن هستند که در جلسات استماع مجلس کنندگان آمریکا برای استیضاح احتمالی ترامپ، حاضر شوند و علیه وی شهادت دهند.

اعضای این گروه هفت نفره، شامل چهار روان پزشک، یک متخصص اعصاب و روان بالینی، یک متخصص مغز و اعصاب و یک متخصص طب داخلی، قصد دارند آمادگی خود را برای شرکت در جلسات استماع کنگره در هفته آینده و همچنین اجرای مصاحبه های مختلف با رسانه ها، اعلام کنند. آن ها همچنین برای مشورت دادن به اعضای کنگره و رایزنی خصوصی با آن ها، در دسترس خواهند بود. این افراد همچنین آماده خواهند بود با نامزد های ریاست جمهوری حزب دموکرات که خواهان رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند، گفتگو کنند. اعضای این گروه هفت نفره همچنین اعلام کرده اند حاضرند با اعضای کابینه ترامپ نیز صحبت کنند.

دکتر بَندی لی، روانپزشک در دانشکده پزشکی دانشگاه یِیل که ریاست این گروه هفت نفره را به عهده دارد، روز گذشته (جمعه) برنامه های این گروه را به اطلاع روزنامه واشنگتن اگزمینر رساند. او در این خصوص به خبرنگار واشنگتن اگزمینر گفت: ما بر این باوریم که برگزاری جلسات استماع درباره جنبه های مربوط به ارزیابی سلامت روحی-روانی در رابطه با استیضاح ترامپ، امری حیاتی است. علت آن این است که طی دو سال و نیم گذشته، ما عمیقاً نگران ثبات روانی رئیس جمهور آمریکا بوده ایم و آنچه ما قبلاً درباره جنبه های روحی-روانی رئیس جمهور می گفتیم، تقریباً به طور کامل درست از کار درآمده و به اثبات رسیده است.

اعضای این گروه هفت نفره که آماده شهادت دادن در کنگره هستند، بر این باورند که اطلاعات کافی از رفتار علنی رئیس جمهور در برابر انظار عمومی و همچنین از توئیت ها و مصاحبه های وی وجود دارد که بتوان با استناد به آن ها در رابطه با سلامت یا عدم سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا اظهار نظر کرد. یکی دیگر از اسنادی که این گروه به آن اشاره می کند که قابل استناد در رابطه با سلامت روحی ترامپ است، گزارش 448 صفحه ای رابرت مولر است که مسئول تحقیق درباره مداخلات احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود.

دکتر بندی لی می گوید: اگر ما به تمام منابع مزبور رجوع کنیم، آنگاه حتی اگر شخصِ رئیس جمهور را به طور خصوصی نیز معاینه کنیم، اطلاعات بسیار ناچیزی بر اطلاعات کنونی ما در رابطه با سلامت روانی وی اضافه خواهد شد. این گروه پیشتر از ترامپ خواسته بودند که به معاینه پزشکی از سوی آنان تن در دهد، اما هیچ پاسخی از وی در این زمینه دریافت نکردند. از همین رو، آنان با توجه به مفاد گزارش رابرت مولر و سایر منابعی که در اختیار داشتند، به ارزیابی شرایط سلامت روحی-روانی رئیس جمهور آمریکا پرداختند و سرانجام نتیجه گرفتند که وی ظرفیت روانی و سلامت روحیِ لازم برای عمل به وظایفش به عنوان رئیس جمهور آمریکا را ندارد و دست کم باید قدرت و اختیارات مربوط به اعلان جنگ از وی سلب شود و همچنین دسترسیِ او به تسلیحات هسته ای آمریکا و اختیارات وی برای صدور فرمان استفاده از سلاح های هسته ای این کشور نیز از وی گرفته شود.

دکتر بندی لی تاکنون مجاز بوده است که نام چهار تن از افراد این گروه را اعلام کند، اما دو تن از اعضای این گروه فعلاً از وی خواسته اند که هویت شان را فاش نکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 690

به "تلاش گروهی از پزشکان برای شهادت در کنگره درباره شرایط روانی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش گروهی از پزشکان برای شهادت در کنگره درباره شرایط روانی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید