تاکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج کشور

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت علوم، نشست هم اندیشی درباره فعالیت های پژوهشی و فناورانه میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه برگزار گردید.

تاکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج کشور

در این نشست که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری و جمعی از معاونان وزارت علوم و معاونت علمی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، راهکارهای هماهنگی و هم افزایی بیشتر میان این دو نهاد مورد تاکید نهاده شد.

غلامی در این نشست، لزوم هماهنگی و همگرایی بیشتر میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تغییر رویه های متعارف آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، به سمت استفاده از رویکردهای نوین و خلاقانه در مقوله آموزش و پژوهش حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در این جهت باید با آسیب شناسی دقیق شرایط موجود در حوزه علم و فناوری کشور به سمت شناسایی مسائل و معضلات اصلی صنعت و جامعه رفته و با استفاده از روش ها و رویکردهای نوین با همکاری دستگاه های مسئول در جهت حل مسائل و معضلات کشور و مردم اقدام کنیم.

وزیر علوم بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان کشور، اعم از نخبگان فعال در داخل یا خارج از کشور، در مجموعه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه بویژه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تاکید نمود.

وی گفت: باید با ارائه تسهیلات متنوع به نخبگان بویژه نخبگانی که به طور دائم در حال آمد و شد به کشور هستند، زمینه های استفاده افزون تر از قابلیت ها و توانمندی های آنان را در مجموعه های آموزش عالی کشور فراهم کنیم.

سورنا ستاری نیز در این نشست، گزارشی از دستاوردهای چندسال اخیر این معاونت بیان و تاکید نمود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل دارد تا در زمینه توسعه ظرفیت های مبتنی پژوهش و فناوری در کشور به وزارت علوم یاری کند.

وی به تمایل و اراده بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و بویژه استارت آپ ها اشاره نمود و گفت: در این خصوص، باید با همکاری و هماهنگی با وزارت علوم، زمینه های جذب سرمایه از بخش های مختلف کشور بویژه بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم گردد.

در ادامه این نشست هم اندیشی، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بر ضرورت بازنگری در بعضی مقررات موجود در جهت تسهیل فرایند تاسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری تاکید نمود و گفت: در این خصوص باید بعضی موازی کاری ها و همپوشانی های موجود رفع گردد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1522

به "تاکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید