بچه ها مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟

به گزارش مجله دور زمین، بر اساس مطالعات اجرا شده 80درصد بچه ها مبتلا به کرونا سابقه تماس با افراد مبتلا و یا سفر را داشته اند و شایع ترین علائم ابتلا نیز تب و سرفه بوده است.

بچه ها مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، شواهد موجود نشان می دهد که بچه ها آلوده به ویروس کرونا ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند. تعداد معدودی از آنها نیز علائم مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی را نشان می دهند. بعضی از بچه ها مبتلا هم علائم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال داشته اند.

در مطالعه ای که روی 25 کودک مبتلا به کووید19 انجام شد علائم شایع در آغاز بیماری، شامل تب (52 درصد) و سرفه خشک (44 درصد) بود؛ اما علائم گوارشی مانند اسهال (12درصد) و تهوع (8 درصد) نیز گزارش شد.

در مطالعه ای که به آنالیز 10 کودک مبتلا به کووید19 پرداخته است 80 درصد بچه ها، سابقه ای از تماس با افراد مبتلا به کووید19 یا سابقه سفر به مناطق پرخطر را داشتند و شایع ترین علائم ابتلا در این بچه ها، تب (80 درصد)، سرفه (60 درصد)، گلودرد (40 درصد)، گرفتگی بینی (30 درصد) و عطسه و آبریزش بینی (20 درصد) بود. در مطالعه ای دیگر نیز بیان شد که معمولاً بچه ها مبتلا بدون علامت هستند و در صورت علامت دار بودن، بیشترین علامت، تب و سرفه است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران، با توجه به شواهد موجود، بچه ها مبتلا به کووید19 معمولاً بدون علامت هستند و در صورت علامت دار شدن، علائم مختلفی از جمله تب و سرفه را از خود نشان می دهند. در بعضی موارد، علاوه بر مسائل تنفسی، علایم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را هم نشان می دهند، در نتیجه با وجود این که تهوع در بچه ها بیمار شایع نیست، در بعضی مطالعات، جزو علائم همراه گزارش شده است، بنابراین در دوران همه گیری کووید19، باید مراقب علائم موجود در بچه ها بود و در صورت علامت دار شدن با پزشک یا مراقبین سلامت مشورت کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1276

به "بچه ها مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید