بنیاد فیفا: 300 هزار رای جنجالی انتخابات افغانستان بار دیگر بازشماری گردد

به گزارش مجله دور زمین، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به فیفا با اشاره به 300 هزار رای جنجالی اظهارداشت که تمامی این آرا بار دیگر در حضور همه طرف ها مورد بازشماری قرار گیرد.

بنیاد فیفا: 300 هزار رای جنجالی انتخابات افغانستان بار دیگر بازشماری گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان به خبرنگاران گفت که کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی با محافظه کاری تبدیل به دفتری برای پذیرش شکایت شده است.

وی اعلام کرد که کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان تاکنون با قاطعیت عمل ننموده است بنابراین باید از موضع انفعالی خارج گردد.

رشید با اشاره به 300 هزار رای جنجالی انتخابات افغانستان تاکید نمود که تمامی این آرا باید بار دیگر بصورت ویژه و در حضور همه طرف های مرتبط با انتخابات مورد بازشماری و تفتیش قرار گیرد.

رئیس اجرایی فیفا گفت که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز از اعتبار دادن به این را قبل از بازشماری و تفتیش خودداری کند.

به گزارش اطلاعات روز، بنیاد فیفا در بیانیه ای نیز اظهارداشت: طولانی شدن فرایند اعلام نتایج ابتدایی انتخابات و نحوه ارتباط کمیسیون انتخابات با فرایند انتخابات و شرکای انتخاباتی نگران نماینده است.

فیفا از ستادهای انتخاباتی نیز خواسته است تا از تشویش اذهان عمومی و دامن زدن به فضای بی اعتمادی در افغانستان پرهیز نمایند.

با این حال، بیش از دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گذشته اما نتایج ابتدایی آن هنوز اعلام نشده است و این فرایند با چالش های جدی روبرو شده است.

شماری از تیم های انتخاباتی خواهان ابطال و شفاف سازی حدود 300 هزار رای مورد مناقشه توسط کمیسیون انتخابات افغانستان هستند اما این کمیسیون بازشماری را در 27 ولایت تکمیل نموده است و در هفت ولایت دیگر شروع ننموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 763

به "بنیاد فیفا: 300 هزار رای جنجالی انتخابات افغانستان بار دیگر بازشماری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد فیفا: 300 هزار رای جنجالی انتخابات افغانستان بار دیگر بازشماری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید