آنالیز دو طرح کلان علمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، غلامحسین رحیمی در حاشیه یکصدونود و هفتمین جلسه کمیسیون دائمی عتف اظهار کرد: این نشست با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکیل و پیرامون سه موضع اصلی و اساسی بحث و گفتگو شد.

آنالیز دو طرح کلان علمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات

وی اضافه نمود: ارائه سند اولیه یا پیش نویس سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان بوشهر، یکی از مباحث مطروحه در این نشست بود که ضمن بیان نقطه نظرات حاضرین در جلسه، نهایتاً مقرر شد سند ابتدا اصلاح و پس از آنالیز مجدد، تأیید نهایی گردد.

دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به آنالیز بعضی طرح های کلان که می توان به موفقیت آنها در اجرا امیدوار بود، اشاره نمود و گفت: یکی از این طرح ها، طرح فراوری میکرو آلگ ها و محصولات قابل دستیابی از آن که مهمتر از خود میکرو الگ ها است، بود.

وی گفت: همچنین در این بخش از دستور جلسه کمیسیون، طراحی و پیاده سازی فرآیند استخراج سنگ سیلیس (سیلیس اولیه) تا تبدیل آن به پنل های خورشیدی و سپس ایجاد نیروگاه خورشیدی، مورد آنالیز نهاده شد؛ طرحی که تمامی یک زنجیره علمی و البته اجرایی در آن دیده شده است.

دبیر کل شورای عالی عتف توضیح داد: دلیل اصلی توفیق آمیز بودن این طرح ها، این است که هم متقاضی و بهره بردار، هم نهادهای حامی اقتصادی و هم مجری آنها معین شده است و این یقین وجود دارد که مراحل اجرا و انجام شأن، بخوبی پیش خواهد رفت.

رحیمی از آنالیز ظرفیت های همکاری وزارت علوم با مرکز همکاری های بین الملل ریاست جمهوری، بعنوان یکی دیگر از دستورات کار این جلسه یاد کرد و گفت: در این بخش نمایندگان این مرکز، علاوه بر ارائه گزارشی از تجارب و سوابق خود، توانمندی های موجود خود را برای به اشتراک گذاشتن با نهادهای علمی و پژوهشی و حتی پارک های علمی فناوری ما، ارائه دادند که امیدواریم با همکاری و مشارکت سازنده با این مرکز، بتوانیم در زمینه های ممکن؛ بخصوص در حوزه ارتباطات بین المللی و بمنظور پژوهش های فناورانه و طرح های فنی و صنعتی، از ظرفیت موجود بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1559

به "آنالیز دو طرح کلان علمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دو طرح کلان علمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید