بانک مرکزی ایران و عمان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش مجله دور زمین، بانک مرکزی عمان خاطرنشان کرد یادداشت تفاهمی را با بانک مرکزی ایران برای تقویت همکاری های مالی و مالی به امضا رسانده است.

بانک مرکزی ایران و عمان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بانک مرکزی عمان جزئیات بیشتری در مورد همکاری ها با بانک مرکزی ایران اعلام ننموده اما گفته که این موافقتنامه موجب تقویت مبادلات تجاری دوجانبه خواهد شد و شامل برگزاری دوره هایی برای کارکنان بانک مرکزی ایران است.

اکثر بانک های مرکزی دنیا و همچنین بانک های بزرگ بین المللی که نگران اقدامات حقوقی دولت آمریکا علیه ایران به اتهام پولشویی هستند، با وجود اجرای برجام و لغو تحریم ها تمایلی به توسعه روابط با تهران از خود نشان نمی دهند.

اما عمان که به صورت سنتی دارای روابط تجاری و دیپلماتیک نزدیکی با تهران است، امیدوار است که بتواند با یاری به سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور، بر فشارهای مالی ناشی از افت قیمت نفت فائق آید. سال گذشته، یک صندوق دارایی حاکمیتی عمان توافق کرد که پیشنهاد ساخت یک کارخانه خودروسازی در عمان با سرمایه گذاری طرف ایرانی را مورد مطالعه قرار دهد.

آوریل سال گذشته، بانک مرکزی عمان بیان کرد که همه موافقت های رگولاتوری لازم برای افتتاح یک دفتر نمایندگی در ایران را کسب نموده است.

138

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 587

به "بانک مرکزی ایران و عمان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی ایران و عمان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید