بازداشت 200 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی

به گزارش مجله دور زمین، بیش از 200 نفر در ترکیه به دلیل اتهامات امنیتی و تروریستی شامل همکاری با داعش و ارتباط با کودتای نافرجام سه سال پیش بازداشت شدند.

بازداشت 200 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، 19 نفر طی بیست وچهار ساعت گذشته بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی پلیس ترکیه روز پنجشنبه برای 27 نفر از مشتریان بانک آسیا که به همکاری با سازمان گولن و یاری کردن به کودتای نافرجام 15 جولای 2016 متهم است، حکم بازداشت صادر کرد که نیروهای امنیتی تا کنون نوزده نفر از آنها را بازداشت کردند.

این افراد همچنین به استفاده از نرم افزار بای لاک - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا - متهم شده اند. مقامات ترکیه می گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی واتس آپ لو رفته بود، از نرم افزار بای لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان های دولتی ترکیه نفوذ نموده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از 70 هزار نفر را بازداشت و حدود 170 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج نموده است. این بازداشت ها و اخراج ها هنوز هم ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری آناتولی همچنین در گزارش دیگری نوشت 100 تروریست داعشی روز سه شنبه درپی عملیات هماهنگ پلیس و نیروهای امنیتی در 21 استان ترکیه بازداشت شدند.

به گفته رئیس پلیس ترکیه، مظنونان داعشی بازداشت شده قصد داشتند در جشن های روز نود و سومین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه (هفتم آبان) با مقادیر زیادی مواد منفجره و سلاح عملیات های تروریستی انجام دهند.

از زمان شروع عملیات های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تا کنون بیش از 300 ترکیه ای در حملات تروریستی داعش کشته شده اند.

رئیس پلیس ترکیه همچنین از بازداشت موقت 452 نفر به اتهام تبلیغات منفی آنلاین علیه عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه اطلاع داد که سپس 78 نفر از آنها با حکم دادستانی دستگیر شدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 665

به "بازداشت 200 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 200 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید