انتقاد فرانسه از ضرب الأجل های مصنوعی انگلیس در مذاکره با اروپا

به گزارش مجله دور زمین، معاون وزیر امور خارجه فرانسه با انتقاد از ضرب الأجل های مصنوعی انگلیس برای مذاکرات تجاری با بروکسل گفت، اتحادیه اروپا زیر بار فشار زمانی نمی رود.

انتقاد فرانسه از ضرب الأجل های مصنوعی انگلیس در مذاکره با اروپا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امیلی دی مونچالین معاون وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپایی گفت، انگلیس نمی تواند به اتحادیه اروپا به لحاظ زمانی فشار آورد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مونچالین روز آدینه گفت، اتحادیه اروپا هیچ گونه ضرب الأجل مصنوعی برای به نتیجه رساندن مذاکرات درخصوص آینده روابط لندن و بروکسل را نمی پذیرد.

وی اضافه نمود: ما [اعمال] فشار [از لحاظ] زمانی را نخواهیم پذیرفت.

روز گذشته (پنجشنبه) دولت انگلیس اعلام نموده بود اگر مذاکرات پسابرگزیت (پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با بروکسل تا ماه ژوئن (تابستان 1399) به نتیجه نرسد، از این گفت وگوها خارج خواهد شد.

پیش تر ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفته بود، انگلیس و اتحادیه اروپا در مذاکرات تجاری پس از برگزیت یکدیگر را خواهند درید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چندی پیش درخصوص مذاکره با بروکسل گفته بود، اگر اروپایی ها، انگلیس را ملزم به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا نمایند، کشورش بدون هیچ توافق تجاری با این اتحادیه، راستا پیشرفت را ادامه خواهد داد.

او درباره توافق تجاری میان لندن و بروکسل پس از اجرای برگزیت نیز گفت، انگلیس اصراری بر تبعیت اتحادیه اروپا از قوانینش ندارد. در مقابل، انگلیس نیز تعهدی در قبال پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه های کلیدی نخواهد داشت. در صورتی که بروکسل بر لزوم تبعیت انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا اصرار ورزد ممکن است هیچ توافق تجاری به ثمر نرسد.

اورسولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت، اگر خواسته های لندن در مذاکرات تجاری از استانداردهای اتحادیه اروپا فاصله بگیرد، انگلیسی ها نباید توقع دسترسی عالی به بازارهای اروپایی را داشته باشند.

فن در لاین پیش تر نیز ضمن ابراز نگرانی جدی درخصوص ناکافی بودن زمان 11 ماهه برای انجام مذاکرات پسابرگزیت، بر لزوم باز نگه داشتن همه گزینه ها تأکید نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 917

به "انتقاد فرانسه از ضرب الأجل های مصنوعی انگلیس در مذاکره با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرانسه از ضرب الأجل های مصنوعی انگلیس در مذاکره با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید