اعتبارسنجی کسب وکار 7 استارتاپ حوزه نانو فناوری

به گزارش مجله دور زمین، اولین دوره اعتبارسنجی کسب وکارهای نوپا با حضور شرکت های نوپا و استارتاپ های فعال در حوزه فناوری نانو به منظور ایجاد قابلیت برای شرکت ها جهت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب و کار تکرار پذیر برگزار گردید.

اعتبارسنجی کسب وکار 7 استارتاپ حوزه نانو فناوری

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو اولین دوره اعتبارسنجی کسب وکارهای نوپا را با حضور 7 شرکت نوپا و استارتاپ فعال در حوزه فناوری نانو و با هدف یاری کردن به شرکت نمایندگان برای آنالیز قابلیت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب وکار تکرارپذیر و مقیاس پذیر برگزار کرد.

در این دوره تیم ها در گام اول برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان آماده شدند و پس از شناخت احتیاج اصلی مشتریان، کوشش کردند که ارزش پیشنهادی خود را برای بخشی از مشتریان که احتیاج بیشتری به محصولشان داشتند باز طراحی نمایند و به نحوی به محصول متناسب با احتیاج بازار (Product-Market Fit) دست پیدا نمایند.

هدف در این دوره این است که تیم ها فرضیات خود را در خصوص کسب وکارشان اعتبارسنجی نمایند تا در ادامه راستا خود ریسک شکست و اشتباه را به حداقل ممکن برسانند. در بعضی موارد اگر محصول و ارزش پیشنهادی این تیم ها کششی در بازار نداشت می توانند رویکرد و استراتژی کسب وکار خود را متناسب با احتیاج بازار تغییر دهند.

با اعتبار بخشیدن به جنبه های مختلف یک کسب وکار به وسیله شیوه هایی که در این دوره در خصوصبحث نهاده شد، تیم های شرکت نماینده توانستند بخشی از بازار را که احتیاج بیشتری به محصولات آنها دارند شناسایی و مدل کسب وکار خود را بر اساس حضور در این بخش از بازار طراحی و تدوین نمایند.

در طول این دوره جلسه ای برای ارزیابی تیم ها برگزار گردید و در طی آن هیات داوران مدل کسب وکار تیم ها را مورد ارزیابی و کنکاش قرار دادند و با ارائه بازخوردهای مناسب تیم ها را با زوایای جدیدی از کسب وکارشان آشنا کردند.

علاوه بر آن در این جلسه تعدادی از تیم ها توسط سرمایه گذاران برای جذب سرمایه مناسب ارزیابی شدند که در آینده جلساتی برای همکاری با این سرمایه گذاران خواهند داشت.

به گزارش ستاد نانو، دومین دوره اعتبارسنجی کسب وکارها در تابستان سال جاری مختص شرکت های نوپا و استارتاپ های دارای تاییدیه نانومقیاس آزمایشی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بر این اساس تیم های مختلف از سراسر کشور می توانند در فراخوان حضور در این دوره که از اول خردادماه سال 1399 شروع خواهد شد شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن از تخفیف 990 درصدی برای حضور در این دوره برخوردار شوند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1168

به "اعتبارسنجی کسب وکار 7 استارتاپ حوزه نانو فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارسنجی کسب وکار 7 استارتاپ حوزه نانو فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید