احتمال تاخیر در شروع دور دوم مذاکرات طالبان و دولت افغانستان

به گزارش مجله دور زمین، در حالی که قرار است دور دوم مذاکرات طالبان و دولت افغانستان فردا شروع گردد اما اعضای تیم مذاکره کننده دولت از احتمال تاخیر در عزیمت این تیم به قطر می گویند.

احتمال تاخیر در شروع دور دوم مذاکرات طالبان و دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دور دوم مذاکرات تیم مذاکر کننده افغانستان و طالبان براساس توافق دو طرف باید فردا (16 دی) در قطر شروع گردد اما حبیبه سرابی عضو تیم مذاکر ه کننده دولت از احتمال تعویق سفر این تیم به دوحه خبر می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سرابی به سلام وطندار گفت که هنوز معین نیست که آیا تیم مذاکر ه کننده برای از سرگیری مذاکرات امروز راهی دوحه می گردد و تاکید کرد که محتمل است این سفر انجام نگردد اما درباره چرایی آن توضیحی نداد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر غلام فاروق مجروح عضو دیگر تیم مذاکر ه کننده افغانستان می گوید که سفر این تیم به دوحه به دلیل مسائل فنی برای چند ساعت به تاخیر افتاده و تیم امشب راهی قطر می گردد.

دور دوم مذاکرات صلح افغانستان در حالی ممکن است به تاخیر بیافتد که گزارش ها از اختلافات داخلی بین این تیم و نیز اختلافات سیاسیون و دولت افغانستان بر سر نظام آینده حکایت دارد.

لازم به ذکر است که اشرف غنی نیز شب گذشته در ملاقات با رئیس و اعضای تیم مذاکره کننده افغانستان توضیح داد که مذاکرات با طالبان باید در چارچوب قانون اساسی باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1574

به "احتمال تاخیر در شروع دور دوم مذاکرات طالبان و دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاخیر در شروع دور دوم مذاکرات طالبان و دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید