اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت به توافق رسیدند

به گزارش مجله دور زمین، رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس اعلام کردند که بروکسل و لندن بر سر نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت به توافق رسیدند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه بیان کرد، اتحادیه اروپا و بریتانیا توانستند در خصوص نحوه اجرای برگزیت به توافق برسند.

یونکر در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: در جایی که اراده وجود داشته باشد، توافق انجام می گردد. ما به یکی دست پیدا کردیم! این توافقی منصفانه و متوازن برای اتحادیه اروپا و بریتانیا است و گواهی بر تعهد ما به یافتن راهکار است. پیشنهاد می کنم که شورای اروپا آن را مورد تأیید قرار دهد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در حساب توئیتر خود نوشت: ما به توافق عالی جدیدی دست پیدا کردیم که کنترل [اوضاع] را به دستمان برمی گرداند. حالا مجلس باید روز شنبه برگزیت را به انجام برساند تا بتوانیم به اولویت های دیگری مانند هزینه های زندگی، خدمات ملی سلامت، جرایم خشونت بار و محیط زیست بپردازیم.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صبح امروز (پنجشنبه) در جمع قانون گذاران مجلس این کشور گفته بود: توافق بر سر خروج نظام مند بریتانیا از اتحادیه اروپا محتمل خواهد ماند. می توانم بگویم که اجازه نمی دهیم تنفر و خشونت دوباره به جزیره ایرلند بازگردد. ما تا ثانیه آخر مذاکره خواهیم کرد.

همچنین سخنگوی ریاست کمیسیون اروپا پیش از حصول توافق در حساب توئیتری خود نوشت: تماس ها میان اتحادیه اروپا و بریتانیا ادامه دارد. همین حالا ژان کلود یونکر و بوریس جانسون تلفنی صحبت کردند. هر ساعت و دقیقه پیش از آغاز نشست اتحادیه اروپا [مهم] محسوب می گردد. ما خواستار توافق هستیم.

این در حالی است که حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی، اعلام نموده از این توافق حمایت نخواهد کرد.

رابرت جنریک وزیر مسکن دولت انگلیس در واکنش به بیانیه حزب اتحادگرای دموکراتیک گفته بود، توافق برگزیت با وجود مخالفت حزب اتحادگرای دموکراتیک قابل دست یابی است.

جنریک در گفت وگو با رادیو بی بی سی گفت: همان طور که در حال مذاکره با بروکسل درباره این تمهیدات هستیم، به طور هم زمان به کسب آمادگی برای خروج بدون توافق در صورت لزوم، در تاریخ 31 اکتبر ادامه می دهیم.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به مجلس انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را بیان کرد و 17 خرداد رسماً از سمت خود استعفا داد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست وزیری را برعهده گرفت.

اکنون جانسون باید متن توافقی که در مذاکره با اتحادیه اروپا حاصل شده است، به مجلس ارائه کند تا مورد رأی گیری قرار گیرد. اگر مجلس این توافق را رد کند، دولت انگلیس با چالشی جدید روبرو می گردد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی روبرو خواهد شد. با این حال دولت بارها اعلام نموده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 532

به "اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید