ائتلاف جوانان انقلاب بحرین: راه یاری به یمنی ها بازگشت بانک مرکزی به صنعاء است

به گزارش مجله دور زمین، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین برگزاری کنفرانس اعانه دهندگان به یمن در ریاض را دروغین خواند و گفت به جای برگزاری کنفرانس های دروغین، بانک مرکزی به صنعاء بازگردد.

ائتلاف جوانان انقلاب بحرین: راه یاری به یمنی ها بازگشت بانک مرکزی به صنعاء است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنبش جوانان 14 فوریه بحرین در بیانیه ای هدف نشست موسوم به کنفرانس یاری به یمن را گمراه سازی دانست و گفت نیروهای ائتلاف سعودی جرایمی وحشیانه در یمن مرتکب شدند و جنگ علیه این کشور باید فورا متوقف گردد.

در بیانیه این جنبش آمده است: ما می خواهیم بانک مرکزی یمن از عدن به صنعاء بازگردد و فورا پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان را شروع کند تا مردم عزیز ما در یمن بتوانند حیات مدنی را به دور از شبح جنگ بازگردانند.

به گزارش شبکه المسیره، جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین گفت: زمان آن رسیده است که این زخم باز در سرزمین عربی و اسلامی ما بسته گردد و جنایتکارانی که مرتکب این جرایم شدند مجازات شوند و همه خرابی هایی که برای یمن به بار آمده است جبران گردد.

این جنبش تاکید نمود: مردم ما در یمن می توانند خودشان کشورشان را بسازند و چون عزت و شرافت دارند،کنفرانس های دروغین را که برای فریب و گمراهی برگزار شده است رد می نمایند.

شهر ریاض دیروز سه شنبه میزبان نشست به اصطلاح کشورهای اعانه دهنده به یمن بود؛ در این نشست، بر اساس بیانیه پایانی 1.3 میلیارد دلار یاری اقتصادی با مشارکت 130 کشور و مؤسسه جمع شد و نکته حائز اهمیت این بود که امارات عربی متحده، به عنوان متحد عربستان در ائتلاف ضد یمن، در این یاری اقتصادی مشارکت نکرده است.

ناظران امور یمن می گویند عدم مشارکت امارات در این یاری اقتصادی نشانه شکست این نشست است. امارات طی یک سال گذشته به جای حمایت از دولت مستعفی یمن، از شورای انتقالی جنوب (المجلس الانتقالی) حمایت می نماید؛ شورایی که به دنبال تجزیه یمن و اعلان استقلالیت است.

یمنی ها با محکوم کردن نشست دیروز ریاض، آن را کوشش عربستان سعودی برای آبرومند کردن خود بعد از این همه کشتار و ویرانی در یمن دانستند و گفتند که ریاض با این نشست، با خون یمنی ها تجارت و معامله می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1207

به "ائتلاف جوانان انقلاب بحرین: راه یاری به یمنی ها بازگشت بانک مرکزی به صنعاء است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف جوانان انقلاب بحرین: راه یاری به یمنی ها بازگشت بانک مرکزی به صنعاء است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید