آشنایی با هتل یخی کبک در کانادا

به گزارش مجله دور زمین، با پیشرفت صنعت حمل و نقل و آسان شدن سفر در عصر حاضر عده زیادی به گردشگری علاقه مند شدند و به دنبال این هستند که از تعطیلات خود به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند و زمانی شگفت انگیز را در میان برنامه های روتین زندگی خود داشته باشند. با افزایش تقاضا هتل های گوناگون با کیفیت های مختلف در مناطق بسیاری تاسیس شدند اما در این میان برای رقابت تنها بالا بردن کیفیت کافی نیست. بعضی از مهمانان به دنبال کسب یک تجربه منحصر به فرد هستند و این تجربه به خوبی در هتل یخی کبک حاصل می گردد. با خبرنگاران همراه شوید تا اقامتی کوتاه در هتل یخی کبک داشته باشیم و با جزییات آن آشنا شویم.

آشنایی با هتل یخی کبک در کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

هتلی که هر سال آب می گردد

با توجه به این که مصالح اصلی استفاده شده در ساخت هتل یخی کبک برف و یخ هستند تنها سه ماه عمر می نماید و بعد از آن آب می گردد. از زمان ساختش در اولین بار تا به حال گسترش زیادی یافته است. در اولن سال ساخت تنها دارای 11 اتاق بود اما حالا با داشتن 55 اتاق، یکی از بزرگ ترین هتل های یخی دنیا است. برای ساخت هتل 3 ماهه بیش از 50 نفر کارگر 45 روز زمان اختصاص می دهند. البته ضروری است بدانید که برای استحکام بیشتر تنها به یخ و برف اکتفا نمی گردد و چوب هم در احداث آن به کار برده می گردد.

برای ساخت این هتل حدود 30000 تن برف و همچنین 500 تن یخ استفاده می گردد که در نوع خود بسیار جالب می باشد که البته با بزرگ شدن هر ساله این هتل این اعداد نیز افزایش می یابند. دیواره های این هتل نیز هر کدام نزدیک به 4 متر قطر دارند.

تاسیس هتل

هتل یخی کبک در واقع 5 کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد و اولین بار در سال 2001 میلادی افتتاح شد. این مجموعه را می توان اولین هتل یخی در آمریکای شمالی به حساب آورد. سال اول هتل در پارک آبشار مونتمورنسی ساخته شده اما از همان زمان برنامه این بود که به نزدیکی دوشسنی (Duchesnay) منتقل گردد. از سال 2002 تا 2011 هتل این جا ساخته شد تا این که در سال 2011 به محل جدیدی در چارلزبورگ منتقل شد و تا به امروز در همان جا ساخته می گردد.

هتل یخی کبک در فاصله 5 کیلومتری شهر بر بالای اولین قله از رشته کوه های Laurentian در چارلزبورگ ساخته می گردد و همان طور که ذکر شد عنوان اولین و تنها هتل یخی آمریکای شمالی را از آن خود نموده است. هر سال از ماه دسامبر فرآیند ساخت آن شروع می گردد تا در اولین روز ماه ژانویه افتتاح گردد و عمر کوتاه سه ماهه خود را سپری کند.

گردشی داخل هتل

هتل در زمینی به وسعت 3000 متر ساخته شده است و ارتفاع سقف آن در بعضی قسمت ها به 7 متر می رسد. برای رسیدن به هتل باید مسیری رویایی را طی کنید که از بین هتل والکارتیر و هتل یخی کبک می گذرد. جالب است بدانید که هر سال با بازسازی مجدد هتل طرح جدیدی برای آن در نظر گرفته می گردد. در سال 2018 مجسمه ها و طراحی داخل مجموعه به موضوع سیرک اختصاص داده شده بود.

در هنگام ورود بازدیدکنندگان آکروبات بازهای، دلقک ها و شعبده بازهایی ساخته شده است یخ و برف به آن ها خوش آمد می گفتند به نحوی که گویی در سرمای فراوان یخ زده اند.

گفتنی است که شومینه ای برای سرمایی ها در نظر گرفته شده است. تنها قسمت هتل که از یخ ساخته نشده حمام است که در آن وسایل گرمایشی به کار رفته است. جالب است بدانید سازه عظیم یخی علاوه بر گردشگران توجه فیلم سازان زیادی را به خود جلب نموده است که مشهورترین آن ها انیمیشن فروزن است که حسابی سر و صدا کرد.

اقامت شبانه در هتل

زمستان های کبک سرد و سخت است و سپری کردن یک شب در هتل یخی می تواند تجربه ای باشد که در تمام عمر آن را فراموش نخواهید کرد. البته زیاد نگران نباشید در شب های زمستان که ممکن است دمای هوا به 30- درجه برسد نیز دمای داخل هتل در 5- درجیه ثابت می ماند. وان و سونای آب داغ در هتل قرار داده شده که شما را گرم کند و آرامشی فوق العاده را برایتان به همراه داشته باشد. صبح ها نیز می توانید صبحانه ای لذیذ را در بوفه هتل والکارتیر نوش جان کنید. قبل از آمدن مطمئن شوید که لباس های خیلی گرم همراه خود بیاورید تا تجربه ای فوق العاده داشته باشید.

استقبال گسترده گردشگران

هتل یخی کبک تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا شده است. هفت روز هفته تورهایی به زبان انگلیسی و فرانوسی برای بازدیدکنندگان برگذار می گردد و در مواقع غیر از آن نیز بازدید از هتل برای عموم آزاد است. بعد از گذشت 13 فصل از عمر هتل آمارهای رسمی نشان می دهند که بیش از 1 میلیون نفر از مجموعه بازدید کردند و 43000 مهمان شب را در آن سپری کردند. تنها در پنجمین فصل فعالیتش میزبان بیش از 70000 گردشگر بود.

هتل توجه زوج های جوان زیادی را نیز به خود جلب نموده است و توانسته است در لیست 10 مکان رویایی برای برگزاری مراسم ازدواج جای گیرد. طی 13 فصل فعالیت 275 مراسم عروسی در هتل برگزار گردید.

برنامه بازدید

اگر تصمیم دارید از هتل یخی کبک بازدید کنید دقت کنید که هر سال از اول ژانویه فعالیت خود را شروع می نماید و تا اواخر ماه مارس ادامه می یابد. در سال 2018 هر روز ساعت 5:30 تور بازدید برگزار می گردد و کافی شاپ هتل نیز از ساعت 10 صبح تا نیمه شب فعالیت می نماید. برای این بازدید باید حداقل 45 دقیقه را اختصاص دهید. قیمت ورودی برای هر نفر بزرگسال 21 دلار، بچه هایی با قد بین 1 تا 1.32 متر 16 دلار و بچه ها کوتاه تر از 1 متر رایگان می باشد.

آدرس: 1860, boulevard Valcartier Saint-Gabriel-de-Valcartier, QC G0A 4S0

منبع: hoteldeglace-canada.com

برنامه بازدید

اگر تصمیم دارید از هتل یخی کبک بازدید کنید دقت کنید که هر سال از اول ژانویه فعالیت خود را شروع می نماید و تا اواخر ماه مارس ادامه می یابد. در سال 2018 هر روز ساعت 5:30 تور بازدید برگذار می گردد و کافی شاپ هتل نیز از ساعت 10 صبح تا نیمه شب فعالیت می نماید. برای این بازدید بید حداقل 45 دقیقه را اختصاص دهید. قیمیت ورودی برای هر نفر بزرگسال 21 دلار، بچه هایی با قد بین 1 تا 1.32 متر 16 دلار و بچه ها کوتاه تر از 1 متر رایگان می باشد.

آدرس: 1860, boulevard Valcartier Saint-Gabriel-de-Valcartier, QC G0A 4S0

منبع: الی گشت
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 263

به "آشنایی با هتل یخی کبک در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هتل یخی کبک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید