آموزش چند مدل دورچین غذا خوشمزه و پرطرفدار

به گزارش مجله دور زمین، دورچین غذا یا ساید دیش به تکه های کوچک غذا یا سبزیجات سرخ شده یا بخارپز گفته میشود که در کنار بشقاب غذا سرو میشود. یا انواع دورچین غذا آشنا شوید.

آموزش چند مدل دورچین غذا خوشمزه و پرطرفدار

به تکه های کوچک غذا یا سبزیجات مختلف که در کنار بشقاب غذا قرار می گیرند دورچین غذا یا ساید دیش گفته می شود. دورچین ها تنوع بسیار زیادی دارند و از تکه های کوچک غذایی گرفته تا سبزیجات خام یا پخته و … را شامل می شوند. هدف اصلی قراردادن انواع دورچین ها در بشقاب غذا، تزیین بشقاب و تلاش برای هرچه زیباتر نشان دادن بشقاب غذاست. به علاوه، برخی غذاها باید همراه با مخلفات خاصی سرو شوند تا طعم بهتری داشته باشند؛ اگرچه در بسیاری از رستوران ها، از دورچین ها تنها برای پرکردن بشقاب غذا و بیشتر نشان دادن حجم غذا استفاده می شود.

عناوین اصلی مطلب عدم نمایش

سیب زمینی سرخ کره

چیپس سیب زمینی

قارچ سوخاری

حلقه پیاز سوخاری

سبزیجات بخارپز یا آبپز

سبزیجات معطر و خام

در اینجا قصد داریم طرز تهیه چند نوع دورچین ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در مهمانی ها و جشن های خانوادگی خود، بشقاب ها و ظروف سرو غذاهای مختلف را به زیبایی تزیین کنید و چشم همه مهمانان را خیره کنید.

سیب زمینی سرخ کره

سیب زمینی سرخ کرده یکی از متداول ترین و ساده ترین انواع دورچین غذاست. معمولا سیب زمینی سرخ کرده را در کنار انواع غذاهای سرخ شده مثل انواع کتلت و شامی و همچنین در کنار بیشتر فست فودها مثل همبرگر، ، پیتزا و … سرو می کنند.

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده راه های زیادی وجود دارد و می توان آن را داخل فر و یا درون روغن داغ تهیه کرد. طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی قبلا در سایت خبرنگاران آموزش داده شده و شما می توانید با استفاده از آن، بشقاب غذای خود را زیباتر کنید.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی نیز مانند سیب زمینی سرخ کرده به عنوان ساید دیش یا دورچین غذا در کنار بسیاری از غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می شود. چیپس سیب زمینی دارای تنوع طعم و شکل بسیار زیادی می باشد و می توان آن را به صورت آماده در بسته بندی های متنوع با برندهای متنوع تهیه کرد و یا این که در منزل به راحتی یک چیپس سیب زمینی خانگی ترد و خوشمزه تهیه کرد و از آن در کنار مرغ سوخاری، مرغ شکم پر، بیف استراگانف و … استفاده نمود.

قارچ سوخاری

قارچ سوخاری را می توان جزو دورچین ها یا پیش غذاهای نسبتا جدید طبقه بندی نمود. برای تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه چندین راه و روش ساده و متنوع وجود دارد که می توانید بسته به زمان و امکانات موجود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و از یک دورچین لذیذ و دلپذیر لذت ببرید.

حلقه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری نیز مانند قارچ سوخاری جزو دورچین های مدرن و جدید محسوب می شود که اگر خوب درست شود، طعم و ظاهر بسیار زیبایی خواهد داشت.

سبزیجات بخارپز یا آبپز

سبزیجات بخارپز یا آبپز یکی از متداول ترین انواع دورچین غذا هستند که با تنوع بسیار زیاد و طعم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله سبزیجات خوشمزه ای که به عنوان دورچین غذا مورد استفاده قرار داد می توان به هویج، نخودفرنگی، ذرت، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز، کدو، بادمجان و … اشاره نمود.

معمولا به جز هویج، بقیه سبزیجاتی که نام برده شد را می توان به سادگی تنها با بخارپز کردن و یا آبپز کردن به همراه ادویه جات متفاوت آماده کرده و در کنار غذاهای مختلف تهیه کرد. برای آماده سازی هویج به عنوان دورچین اما از ترکیب شکر و آبلیمو استفاده می شود یعنی هویج را داخل ظرف آب انداخته و وقتی کمی نرم شد می توان به آن مقداری آبلیمو یا شکر افزود و به عنوان دورچین در کنار غذا سرو کرد.

به جز این موارد، انواع سبزیجات را به صورت سرخ شده و تنها با مقداری ادویه جات متنوع نیز می توان آماده کرده و در کنار بشقاب غذا چید.

سبزیجات معطر و خام

پرکاربردترین سبزی معطر جعفری است. در بسیاری از رستوران ها این سبزی خوشبو و خوش طعم را در کنار انواع بشقاب غذا به صورت خام و معمولا به همراه ساقه نازک آن مشاهده می کنید. به جز جعفری، از انواع سبزیجات و صیفی جات دیگر مانند گوجه فرنگی، گوجه گیلاسی، خیار، زیتون، لیمو ترش، پیاز، شوید، اسفناج، کلم سفید و بنفش و … نیز به عنوان دورچین می توان استفاده کرد و انتخاب آن به سلیقه شخصی شما و البته متناسب بودن با غذای داخل بشقاب بستگی دارد.

حالا که با انواع دورچین ها آشنا شدید می توانید بسته به سلیقه خود یک یا چند مورد از آن ها را انتخاب کرده و بشقاب غذای خود را به زیبایی تزیین نمایید.

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1845

به "آموزش چند مدل دورچین غذا خوشمزه و پرطرفدار" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش چند مدل دورچین غذا خوشمزه و پرطرفدار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش چند مدل دورچین غذا خوشمزه و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید