شروع واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه خبرنگاران

به گزارش مجله دور زمین، آناستازیا راکووا معاون امور توسعه اجتماعی شهردار مسکو از شروع واکسیناسیون کرونا برای داوطلبان با واکسن اسپوتنیک لایت در پایتخت روسیه اطلاع داد.

شروع واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، معاون شهردار مسکو روز شنبه گفت که حجم واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک لایت با تحقیق و معاینه داوطلبان افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: در دو روز اخیر 490 نفر از داوطلبان برای دریافت واکسن اسپوتنیک لایت معاینه شده اند.

به گفته راکووا، از واکسن اسپوتنیک لایت برای تزریق نوبت دوم در خصوص افرادی که واکسن اسپوتنیک وی دریافت نموده اند استفاده خواهد شد.

روز 18 ماه فوریه جاری (30 بهمن ماه) سرگئی سابیانین شهردار مسکو و معاون رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه گفت که مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک لایت که آزمایش بین المللی آن بر روی انسان است، شروع شد.

لازم به ذکر است به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، سابیانین گفت: مرحله آزمایش بین المللی واکسن اسپوتنیک لایت در مسکو و امارات عربی متحده شروع شده است و در این مرحله 3 هزار نفر از مسکو و 3 هزار نفر هم از امارات شرکت دارند.

به گفته سابیانین، مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در 10 درمانگاه شهر مسکو برگزار می گردد و افرادی که به سن بلوغ رسیده اند و نیز کسانی که واکسن اسپوتنیک وی دریافت ننموده اند و عارضه ای هم ندارند می توانند در این مرحله آزمایش بالینی اسپوتنیک لایت شرکت نمایند.

وی اعلام نمود: واکسن اسپوتنیک لایت مراحل نخست آزمایشات را پشت سر گذاشته و تمامی دریافت نمایندگان این واکسن در برابر کووید-19 ایمنی و مصونیت پیدا نموده اند.

سابیانین این را نیز گفت که تا به امروز حدود 600 هزار نفر در مسکو با استفاده از واکسن اسپوتنیک وی واکسینه شده اند.

مراحل اول و دوم آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای اسپوتنیک لایت در اوایل ماه ژانویه امسال با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه شروع شد و مرکز ویروس شناسی گاقتصادیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش ها را برعهده داشت.

کریل دمیتریف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تامین اقتصادی طرح فراوری واکسن اسپوتنیک وی) پیشتر اعلام نموده بود که اسپوتنیک لایت نوع جدید واکسن اسپوتنیک وی بیشتر به کشور های دیگر عرضه خواهد شد و در روسیه از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

این واکسن جدید ضدکرونا در سه مرکز درمانی در مسکو و سن پترزبورگ (شامل بیمارستان سچنووا در مسکو و انستیتو درمانی اکو بزآپاسنست و انستیتو اسمورودینتسوا) آزمایش شد.

در آزمایش های بالینی واکسن اسپوتنیک لایت 150 داوطلب شرکت کردند.

واکسن اسپوتنیک لایت 85 درصد کارایی دارد که کمتر از میزان اثرگذاری اسپوتنیک وی با اثرگذاری 92 درصدی است.

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاقتصادیا روسیه گفت: واکسن اسپوتنیک لایت (واکسن سوم کرونا در روسیه) تا 5 ماه مصونیت در بدن فرد دریافت نماینده ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1663

به "شروع واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید