آخرین آمار از تعداد کشته ها و زخمی های انفجار بندر بیروت

به گزارش مجله دور زمین، فارس نوشت: دولت پیشبرد امور لبنان امروز (یکشنبه) اظهار داشت که تعداد کشته های انفجار مهیب بیروت به 190 نفر رسیده و همچنین 6500 تن دیگر نیز مجروح شده اند و همچنان هفت نفر نیز مفقود هستند.

آخرین آمار از تعداد کشته ها و زخمی های انفجار بندر بیروت

به نوشته وبگاه اسکای نیوز، ارتش لبنان نیز روز گذشته (شنبه) گفت که سه تن از مفقودین لبنانی، سه تن سوری و یک تن دیگر تبعه مصر است.

همچنین انفجار چهارم آگوست در بیروت موجب آواره شدن 300 هزار نفر شده و به طور مستقیم 15 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است. 50 هزار خانه و نُه بیمارستان عظیم و 178 مدرسه نیز خسارت دیده اند.

در همین میان، فراکسیون های پارلمانی لبنانی قرار است تا فردا (دوشنبه) در مورد انتخاب نخست وزیر جدید نشستی برگزار نمایند. روز سه شنبه نیز قرار است امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه وارد لبنان گردد.

روز چهارم آگوست، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار 12 بندر بیروت باعث وقوع انفجار شد. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت های مالی و مالی، تبعات سیاسی نیز داشته و حسّان دیاب، نخست وزیر لبنان بعد از چند روز تظاهرات ساماندهی شده از سوی جریان غربگرای 14 مارس و استعفای چند وزیر کابینه، خود او نیز کناره گیری کرد و با درخواست میشل عون، فعلا پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1341

به "آخرین آمار از تعداد کشته ها و زخمی های انفجار بندر بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار از تعداد کشته ها و زخمی های انفجار بندر بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید